סובלים הפרעות קצב לב? בקרו את מומחי הקרדיולוגיה שלנו

הפרעות קצב לב

הפרעות קצב לב הינו שם כללי לקבוצה של בעיות לבביות הקשורות ב"מערכת החשמל" של הלב. ניתן לחלק את הפרעות קצב הלב לשתי קבוצות עיקריות: הראשונה, הפרעות קצב מהירות (Tachycardia) אשר השכיחות ביניהן הינן פרפור עליות (או פרפור פרוזדורים, ובלועזית Atrial fibrillation) או הפרעות קצב על חדריות (בלועזית Supraventricular tachycardia - SVT), ואשר עלולות לגרום לתחושה של דפיקות לב מואצות (פלפיטציות). כמו כן, קיימות הפרעות קצב הלב איטיות (Bradycardia), אשר לעיתים עלולות להביא לאירועים של התעלפות. חשוב להדגיש כי התסמינים אצל כל מטופל או מטופלת עלולים להיות שונים, וכך גם הגישה לבירור הסיבה להפרעות הקצב והטיפול בהן. על כן, ישנה חשיבות רבה לערוך בירור על ידי קרדיולוג המתמחה בנושאי הפרעות קצב לב. בהיל"ה תוכלו למצוא מומחים בתחום הפרעות הקצב מהשורה הראשונה בישראל.

בירור של הפרעות בקצב הלב

אופי הבירור מבחינת הבדיקות הנדרשות ורמת הדחיפות של הבירור נקבעים בבדיקת הייעוץ הראשונית אצל הקרדיולוג על פי חומרת התסמינים ומהממצאים האובייקטיביים בבדיקות העזר הראשוניות כמו תרשים האק"ג. קיימת חשיבות לבצע את הבירור על ידי קרדיולוג המתמחה בנושאי הפרעות קצב לב מאחר ודרוש ניסיון רב בהערכת התסמינים, ודרושה היכרות טובה עם אמצעי הבדיקה החדישים ביותר שקיימים כיום לבירור תסמיני המטופל.

הפרעות קצב לב

טיפול בהפרעות קצב במרכז הקרדיולוגיה שלנו

בדומה לדרך האיבחון של הפרעות בקצב הלב, כך גם הטיפול הינו פרטני, מותאם על פי צרכי המטופל, תוך שימת דגש על השלכותיה הרפואיות של הפרעת הקצב, חומרת התסמינים ומצבם של המטופל או המטופלת. הטיפול יכול לכלול טיפול תרופתי או שינוי בטיפול התרופתי הקיים, ביצוע צריבה (אבלציה), השתלת קוצב או דהפיברילטור (ICD) או שילוב של מספר גישות טיפוליות. בכל מקרה ומקרה, ישנה חשיבות רבה לראות את מכלול הבעיות הרפואיות על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר לגבי הטיפול. הודות לגישה הרב-תחומית הקיימת בהיל"ה, מטופלי היל"ה עוברים בירור מקיף להערכת הפרעות הקצב אשר בסיומו מתקבלות החלטות בשיתוף עם המטופלים על מנת לתת את המענה הטוב ביותר לתסמיני המחלה.